neděle 11. září 2016

Zhodnocení první fáze Sandboxu aneb Not like this

Ahoj všichni,

Už jsem si pomalu myslel, že WGčko kauzu sandbox tak nějak zametlo pod koberec, ale vypadá to, že opak je pravdou.Po nějaký době rádiovýho klidu se totiž páni vývojáři ozvali se zhodnocením první fáze.Co si z toho odnýst a proč mě to pořád dost děsí? To se dozvíte v článku.

Budu asi používat citace přímo z originálního postu na WG webu, abyste mě nenařkli z nějakýho překrucování pravdy. Tak se do toho pusťmě.

V prvním kroku, tedy ve vyvažování vozidel, se snažíme docílit následujícího: 

  1. Zmírnit následky chyb hráčů a umožnit jim tak na bojišti déle přežít.
  2. Snížit průměrnou vzdálenost, na kterou se bojuje. Upřednostnit tedy intenzivní boje na blízko, což hráče povzbudí k dynamičtějšímu hernímu stylu namísto „lovení pixelů“ či „kempování"
 Táááákže.Abysme tomu rozuměli, co to vlastně znamená v praxi. 

1. Uděláme každej heavy tank blbuvzdornej tak, aby když týpek, co absolutně neví co má dělat, někam najede, projde mu to, protože ho prostě (bez goldů?) neprostřelíte. Jinými slovy, další snížení skill capu a vycházení vstříc nezkušenejm hráčům nebo prostě jen rajčatům, co nemaj tušení, co se kolem nich děje. 

2. Medka jsou strašně OP!!! NEED NERF!1!1 Tímhletím WGčko v podstatě zabíjí střední tanky vyšších tierů, dál se dozvíte proč vlastně. Ale opět, povede to k tomu, že se vrátíme o čtyři roky zpátky k "World of heavy tanks". 
Průraznost i přesnost byla snížena, díky tomu opět záleží na tloušťce pancíře
Abychom snížili vzdálenost boje, zvýšili jsme důležitost pancíře. Abychom toho docílili, učinili jsme dvě velké změny. Snížili jsme vzdálenost, se kterou klesá průraznost střel a také jsme zvýšili rozptyl střel v rámci zaměřovacího kruhu. Tyto změny učinily střelbu na velké vzdálenosti mnohem méně efektivní. Propad v průbojnosti znamená, že střely na velké vzdálenosti neprorazí pancíř a zvýšení rozptylu pak znamená, že na větší vzdálenosti nebudou hráči schopni přesně zaměřit slabá místa. A tak bude tedy vedení palby na delší vzdálenosti vyžadovat delší čas zaměřování.

To je přesně to, o čem mluvím. Představte si za týhle situace, že jste například s Leopardem 1 na Malinovce nebo Prochorovce (ano, přesně ty mapy, na kterejch je ten tank efektivní). Co teda uděláte? Snipit sice můžete, ale nic netrefíte, protože nejen, že vaše rána absolutně nepoletí tam, kam byste chtěli, ale zároveň ztratí na dálku veškerou penetraci, takže s "trefou do černého se můžete rozloučit". Jediným balancem pro heavy tanky se tak stanou artyny, což zase x dalších lidí nasere. A pokud budou housky opravdu nerflý, zase budou dominovat heavy tanky. Prostě nekonečnej kolotoč.

Jedinou cestou, jak z toho ven je podle mě nechat pouze změny artyn a na nic víc nesahat, já ale v Minsku nesedím. :( 

32 komentářů:

  1. Vyjádřím se jen k medkům:

    Tak se na to pojďme podívat z nezávislého pohledu
    Medka nejvyšších tierů mají
    - obvykle větší dohled než lighty
    - často vyšší pene než heavy
    - jsou rychlé, často dobrý armor věže, skvělé dpm…

    Chápu pláč dětí, kterým wg sebere oblíbenou hračku, nicméně není nejmenších pochyb, že tyhle medka OP jsou…

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OP v čem? Že mají horší pancíř, nižší alfu, meně HP? Že to v rámci vyvážení dotahují v jiných aspektech? Že je hrají hráči, co vědí, jak využít jejich přednosti, aby nebyli tak snadným cílem? Ok, tak to vyřešíme tím, že uděláme pro změnu OP jinou třídu. A pak co? Nic ve zlým, ale když na to půjdeme z historického hlediska, tak střední tanky jsou ve WoT nejlepší zcela právem, neboť z toho právě vychází jejich podstata. Střední tanky na vyšších tierech jsou už de facto MBT, tedy další vývojový stupeň obrněné techniky. Těžké tanky byly přežitek už na konci války. Dnešním bojištím vládne kombinace rychlosti a palebné síly, ne tuny neohrabaného pancíře... Nehledě na to, že to, co WG plánuje dělat s přesností a průbojností, je totální nesmysl, který akorát většinu lidí naštve a donutí k odchodu. Tanky, co na 300m nic neprostřelí nebo rovnou netrefí - to už nebude hra, ale parodie... Aneb další způsob, jak minimalizovat vliv jednotlivce na hru a udělat z toho hřiště pro dětičky, kde bude rozhodovat zejména RNG faktor.

      Vymazat
    2. Lol, tolik dětských argumentů...
      1) horší pancíř - ten už v době goldů prakticky nehraje roli (+lepší pene med)
      2) nižší alfa - lol, těch pár bodíků roli neotočí - především když medka mají lepší pene a PODSTATNĚ lepší dpm...
      3) počet života - opět hodnota degradovaná značně vyšším dpm medek...

      Pokud je někdo rajče jako Najlvin a nevidí rozdíly mezi medkama a ht, doporučuju tanksgg a naklikat si tam pár věcí - třeba porovnat fv215b+is4 s cAX a 140... a pak se podívat v tabulce, jednotlivý položky. A zelená pak prozradí realitu... ;-)

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    4. Mimochodem - když tolik záleží na pancíři, můžeme si dát bitvu na prochorovce. Ty si vezmeš e100 a já nějaký devítkový! medko. Když prohraju, budeš za největšího borce, co potvrdil že medka nejsou OP :-P
      co ty na to?

      Vymazat
    5. Tenhle argument je naprostým důkazem Břéťo, že téhle hře opravdu nerozumíš.

      Vymazat
    6. Dětinsky se chováš leda tak ty. Neříkám, že nějaké změny nejsou potřeba, ovšem to, co plánuje WG, je prostě blbost. Doplatí na to ve výsledku všichni, i hráči s HT, protože se jen posílí role RNG a ze hry se úplně vytratí jakákoliv zábava. Nejen já, ale i mnoho dalších se toho bojíme zcela oprávněně, protože tohle může hru zcela zabít.

      Co se týče MT vs HT - jsi si jistý, že téhle hře fakt rozumíš? K situaci 1 HT vs 1 MT by nemělo vůbec dojít, tedy pokud hráč s HT není úplný noob. Samozřejmě, že MT si HT v pohodě utočí, na to nepotřebuje ani goldy, ale to je taky jejich role v bitvě. Proto se HT musí držet pospolu. Každý snad ví, že najet někde s HT sám je sebevražda. Tohle můžou udělat jedině rajčata, která neví, co s takovým tankem dělat. Pak si ale nic jiného, než že je soupeř rozstřílí, nezaslouží...

      Tudíž tvoje nabídka je trochu mimo, chceš porovnávat neporovnatelné, protože HT se hrají jinak než MT. Mimochodem, když si stěžuješ na to, jak je role pancíře degradovaná prémiovou municí, a přitom že HT mají problém prostřelovat MT - víš, ony goldy jsou i na těžkých tancích. Nikdo nikomu nebrání, aby je používal taky...

      Ještě jednou si přečti, co jsem napsal. Střední tanky jsou o trochu lepší zcela právem, neboť třeba taková T-62A je už MBT, čili vyšší vývojový stupeň tanků než zastaralé HT. Medka jsou tím nejlepším, co si ve hře můžeš vyzkoumat, protože z historického hlediska taky nejlepší byly. Nikdo ti ostatně nebrání, aby jsi ty strašně "OP" medka hrál taky. Docela rád bych ale pak viděl tvoje výsledky. Ono ne nadarmo se říká, že tanky jsou OP jen do té míry, jak dobrý hráč s nimi hraje. Dej medko nějakému rajčeti a uvidíš, jak se bude trápit - mnohem víc, než s blbuvzdornými HT...

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Ach bože, tohle je fakt marný...
    Rajče se mě bude ptát, jestli tý hře rozumím.
    Vzdávám to, protože to nemá cenu. Je to jako vysvětlovat schrodingerovu rovnici šimpanzovi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sorry, ale s tebou se nedá rozumně debatovat. Podle tvých komentářů a nevyzrálého chování to spíše vypadá, že rajče jsi tu akorát ty. Ono se stačí podívat na tvůj první příspěvek a ledas o čem to vypoví. Pak se ale nediv, že tě tu nikdo nebere vážně. Nicméně v jednom máš pravdu - s lidmi jako ty nemá vážně cenu ztrácet čas. Pro tebe bude evidentně OP každý tank, který tě v bitvě rozseká... Tak hodně zdaru ve hře, budeš ho potřebovat ;-)

      Vymazat
    2. Ano, tohle je přesně to, o čem jsem mluvil, ty si pleteš pojmy s dojmy...
      Ty máš WN8 1630, já 1942, ty máš wr 51,5% a já 56%. Takže otázka kdo je tu rajče je naprosto zřejmá, spolu s navazujícím problémem kdo hře víc rozumí a kdo koho bere vážně. Takže, milé rajčátko, užij si svou moudrost...
      A nezapomeň si dát další tisíce her s t-34-85, protože to je přesně tank, na kterým tu moudrost získáš ;-)

      Vymazat
    3. A z toho se mám jako posadit na zadek? Nebo kvůli tomu nemůžu mít vlastní názor? Ještě jedna věc, prosím tě, ať ze sebe neděláš většího hlupáka. Když už chceš vytahovat barvičky, z někoho dělat rajče a ze sebe velkého chlapáka, bylo by také pěkné, kdyby jsi se už naučil rozlišovat základní barvy. Vždyť je to ostuda, ty mistře světa ;-)

      Vymazat
    4. Tohle je na těhlech exotech to nejvtipnější. O příspěvek výše mě prohlašuje za rajče a mumlá něco o tancích co mě rozsekávají... A když se ukazuje, že je za pitomce on, začne ubuleně mumlat něco o barvičkách a vlastním názoru. Ještě že víme, komu se smát....

      Vymazat
    5. Ano, tobě. Ty jako první jsi začal mluvit o rajčatech, která jsou mimochodem červená a to není můj případ, a sám ze sebe dělal všeznalce, co všechno ví nejlíp. Takže si nejprve udělej v hlavě pořádek a pak pojď o něčem diskutovat. Jinak fakt nevidím jediný důvod, proč tu s tebou ztrácet čas. Oba máme holt jiný názor, ale jen ty se tu máš pořád potřebu nad ostatní povyšovat. Jenže tím se akorát tak sám shazuješ. Takže asi tak... :-)

      Vymazat
    6. Základní rozdíl je v tom, že ty rajče skutečně jseš (a je jedno jestli zralý nebo nezralý). Názor můžeš mít na to, jestli daná ženská hezká nebo ne, tady se bavíme o faktech. Ale očividně zbytečně. Ale pokud ti to udělá radost, klidně to napíšu (už mě ta diskuze nebaví).

      Máš wr 51%, ale nejseš rajče, ale hustokrutopřísnej borec a přesně víš co je OP a co ne, i když máš 10k bitev a z toho 95% her jen na středních tancích. Prostě jseš radek hulán wotka a s tím tu diskuzi můžeme ukončit...

      Vymazat
    7. Ok, vzdávám to. Ty seš prostě nadutej tupec, co neumí normálně diskutovat s ostatními. Já ze sebe žádného borce nedělám, to tu předvádíš pouze ty. Ať si na tebe každý udělá názor sám. Já se pouze snažil poukázat na to, že zase tak jednoznačnou pravdu nemáš, a podpořil to i jistými argumenty. Zatímco ty tu pořád jen dokola vykřikuješ jedinou věc, a to že jsi nejlepší a nikdo jiný nesmí mít odlišný názor. Chlape, je mi tě fakt líto. S tímto přístupem asi moc přátel mít nebudeš. No, hlavně že se zastáváš WG, aby ze hry udělali ještě větší RNG loterii než je teď, to je jistě ten správný přístup, jak udělat hru zábavnější – skutečný názor odborníka. Mimochodem, když už vytahuješ WR, proč nevytáhneš i můj recent? Ten už se ti tolik nehodí, co? Aha, já zapomněl – ty jsi měl přece těch 56% už od první bitvy… Když jsi takový skiller, určitě taky víš, že WR samo o sobě nemá zas tak velkou vypovídací hodnotu o kvalitě hráče, obzvláště když někdo často expí stock tanky a jezdí jen solo random. Ale pokud ti dělá dobře vytahovat se nad ostatní, tak prosím – pouze ze sebe děláš namyšleného vola. I když, kdo ví, jak to s těmi tvými staty doopravdy je, protože do teď jsi o nich jen mluvil a nikomu je nedal k nahlédnutí, aby si je ověřil. Nemám ale důvod ti nevěřit, tak ať se ti daří! Snad ti tvůj WR přinese do života nějaké to skutečné štěstí ;-) Tímto tuto debatu z mé strany uzavírám...

      Vymazat
    8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    9. Lol, je to zábavnější a zábavnější
      1) WR nejlíp ukáže, jak tu hru umíš hrát. WNko si můžeš nahonit i kempením v křoví, ale teprve WR ukáže, nakolik jseš schopnej ovlivnit průběh hry. Případně se i obětovat, aby tvůj tým vyhrál.
      2) ano, zapomněl jsem zmínit tvůj recent. Za posledních 7 dní máš WN8 úžasných 1603 a za posledních 24 hodin dokonce 1320. Neuvažoval jsi o profesionálním hraní? S těmahle statama tě budou na kolenou prosit i FAME nebo OMNI…
      3) co se týče tvých argumentů (horší pancíř, menší alfu, méně hp) – ty přesně odpovídají tvému skillu – a už jsem se k nim vyjádřil. To, že je nechceš (nebo nedokážeš) chápat je věc jiná…
      4) je mi zcela jasný, že jseš hustej borec, kterej přesně ví kolik kdo má přátel a že nikdo nesmí mít jinej názor. Tady můžu jen zatleskat. Jak říkám, fakt hustej borec…
      5) nehodlám nějak komentovat tvoji inteligenci, ale o lecčems svědčí, že tvrdíš, že se podle tebe ((((zastávám WG, aby ze hry udělali ještě větší RNG loterii)))) a přitom už má první věta zde zní: ///Vyjádřím se jen k medkům:///
      Můžu ti ještě nějak usnadnit chápání textu, nebo potřebuješ namalovat obrázek?

      Vymazat
    10. Koukám na ty staty a abych byl fér, musím napsat že wr máš za posledních 7 dní 59,6... tak uvidíme ;-P

      Vymazat
    11. Sice jsem už nic psát nechtěl, ale abych to uvedl na pravou míru, tak ještě naposledy. Já ze sebe borce nedělám a dokonce ani nezpochybňuji, že jsi lepší hráč než já, byť jsi doteď neukázal nic, co by to potvrzovalo. Hraji, co mě baví, hlavně moje oblíbené tanky z reálu, ke kterým mám nějaký vztah. Ano, především legendární T-34-85 nebo T-54, které sloužily i v naší armádě. Hru zbytečně nehrotím, stejně už kvůli práci mám jen čas na pár bitev týdně. Pouze jsem napsal svůj názor, že medka OP nejsou. Stačí si porovnat výsledky jednotlivých tříd – nepřijde mi, že by medka nějak vybočovala z průměru. Každá třída má holt své slabiny a přednosti a podle toho se taky musí hrát. Pak může být OP i kdejaký těžký tank. O pár bych věděl. Vždycky to ale bude o tom, kdo s těmi tanky jezdí :-)

      HT jsou nicméně přežitek a střední tanky na vyšších tierech jsou prostě takové, jaké jsou, protože tak to mu z logiky věci má být. Proč by měly být naopak HT lepší, když se jejich koncept v historii vývoje obrněné techniky ukázal jako zastaralý a nahradila ho právě MBT (de facto střední tanky)? Většina MT na X. tieru je těžkým tankům vývojově nadřazená a lze je tedy považovat za nejpokročilejší tanky ve hře, což hra svým způsobem reflektuje a podle mě je to tak správně. Na to tu celou dobu upozorňuji. Vždycky se ve hře najdou nějaké tanky, které budou hráči považovat za nejlepší. A já vážně nevidím jediný důvod, proč by to neměly být střední tanky, když to z historického hlediska dává svůj smysl. Jediné, co je v této hře OP, je prémiová munice. Ta totálně degraduje roli pancíře ve všech směrech. Ovšem to není problém tanků samotných, ale špatně navržené hry. Pro mě za mě, ať prémiovou munici klidně zruší, stejně ji používám minimálně. Pak by se ledasco vyřešilo.

      To, co jsi popsal jako důvody, proč jsou medka OP, jsou právě věci, které dělají ze středních tanků střední tanky. Jsou to jejich hlavní přednosti, kterými se odlišují – kombinace dobré mobility, nějakého pancíře a palebné síly. Jediné, s čím bych s tebou možná souhlasil, je dohled, kvůli kterému poněkud ztrácí LT význam. Ale ono by bohatě stačilo, kdyby WG přidalo LT vyšších tierů s vyšším dohledem. I když, ruku na srdce – ty už se těšíš na to, jak bude úspěch týmu záviset na dvou nebo třech lidech v LT? Na randomu? Mně se to moc nelíbí, protože teď díky univerzálnosti středních tanků může člověk zastoupit roli lehkých tanků a s bitvou ještě něco udělat. Nevím, jestli máš přístup na sandbox – já ano. A to, co jsem tam hrál naposledy, vypadalo spíše jako nepochopitelné posílení středních tanků v ještě větší mobilitě a lepším chování děla. Bohužel ale na úkor přesnosti a průbojnosti na vyšší vzdálenosti, což je prostě hovadina a ve finále by se to dotklo všech tanků, ne jen těch středních. Tak se nediv, že jsem proti, a nemluv tu něco o dětičkách a braní jejich oblíbené hračky…

      Určitě nejsi špatný člověk, ale tvůj způsob konverzace mě prostě vytáčí. Místo toho, abys se mnou diskutoval na úrovni dospělých lidí, tak jediné, na co jsi se zmohl, je opakovaně se povyšovat nad ostatní, ohánět se svými výkony ve hře a urážet mě. Jak tě pak má brát někdo vážně? Fakt, zkus se nad tím trošku zamyslet. Ani jeden z nás se tu přece nechce hádat, tedy pokud nejsi jen nějaký znuděný troll. Tímto se ti na závěr dodatečně omlouvám za některé své ukvapené výroky a akceptuji tě jako lepšího hráče, nicméně na mém názoru to nic nemění. Přeber si to jak chceš ;-)

      Vymazat
    12. Výborně, tak jsme se dostali o kus dál. Už jsi už jsi uznal dohled. Ještě chvilku se o tom budeme bavit a pochopíš i zbytek.

      1) nejdřív si musíš uvědomit, že tohle není simulátor, nebo kopie reality – je to hra. Tvoje tvrzení
      (((Většina MT na X. tieru je těžkým tankům vývojově nadřazená a lze je tedy považovat za nejpokročilejší tanky ve hře, což hra svým způsobem reflektuje a podle mě je to tak správně. /// HT jsou nicméně přežitek a střední tanky na vyšších tierech jsou prostě takové, jaké jsou, protože tak to mu z logiky věci má být.)))
      - to je absolutní nesmysl. JE TO HRA. A ta musí bejt vybalancovaná tak, aby v ní každý vozidlo (typ) mělo smysl a bylo možný ho normálně hrát. Vývojáři nad HT strávili desítky tisíc hodin a rozhodně to nedělali aby připravili něco podřadnýho.
      2) na to navazuje druhá věc – píšeš, že ht jsou blbuvzdorná a že se hrají jinak. V reálu by to tak mělo být. Ale praxe – abychom byli korektní, vezměme dobrého hráče – třeba (když už jsme tady) – martyho. Podívej se na jeho statistiky her s těžkými tanky (M103, E100, Maus) a porovnej je s medkama (třeba s o140 – co má „menší alfu“), t62a…). A všimni si průměrný DMG a zkušeností… tohle jasně ukazuje, jak jsou medka OP. (Teda pokud nechceš tvrdit, že marty hrát neumí…)

      A ještě na závěr – můj způsob konverzace je adekvátní této diskuzi. Totálně mě irituje, když někdo kecá do něčeho, o čem nemá ani ponětí. Máš na HT nahráno pár bitev a to jen ještě s bizarníma rusákama. Aby měla diskuze smysl, měl bys mít najeto aspoň desetinásobek a s různejma HT. Jak říká můj kamarád – je to jako když někdo zná traktor z fotky, ale chová se jak mistr světa v hluboké orbě…

      Vymazat
    13. Ježiš, "diskuze" typu WoT.cz se dostal už i sem :D

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Parada, me to taky napadlo. A to ze hlavne hraju papiraky, tak nevim no. Driv me bavili hodne lajti, ale ted uz jsem presel jen na papir medka. BTW nerv housek bude stejne k nicemu. Nevim jestli to nekoho napadlo, ale pokud bude ten stun... Tak si predstavte, ze mate zasobnikovou housku a muzete si tank zastunovat...

    OdpovědětVymazat
  6. Tak já ve snaze posílit těžký tanky nevidím a priori nic špatnýho, v tuhle chvíli hře prostě vládnou střeďáky, v heavyně chtete bejt tak na třech mapách z čtyřiceti. Ostatně je to pěkně vidět na tom, že se naprostá většína hráčů asi shodne na tom, že nejlepší těžák ve hře je E5 - nu, protože je na půl cesty k medku. To s Leopardem je určitě pravda, ale trochu zavádějící - Leopard v tomhle přece není typickej, ale extrémní příklad střeďáku (řekněme ještě s 30b), BC na dálku netrefí nic už teď, rusové hrajou na něco úplně jinýho, 50M taky a tak dále. Takže v nejlepším případě tahle změna jenom udělá z Leoše nehratelnej tank, což není zas tak velkej průšvih.

    Problém je, že vůbec nevíme, jak radikální změny WG nakonec připraví, jako dobře, medka by asi mírnej nerf potřebovaly, rozhodně to ale není ani zdaleka nejpalčivější problém týhle hry a jak znám kluky z Minsku, ve snaze opravit něco, co nakonec více méně funguje, jsou schopní rozkopat celou hru a vyvolat dvacet dalších, mnohem větších problémů.

    OdpovědětVymazat
  7. Co je to za logiku? Chtějí zmírnit následky chyb hráčů tím že vyrobí více chyb na větší vzdálenost. Už se těším až se budu urputně vrhat do bojů na krátkou vzdálenost s TD bez věže. Na Leoparda se moc těším (mám vyzkoumáno) a teď mi řeknou že jeho gameplay půjde do kopru. Jak tedy WG přemýšlí: změníme co funguje necháme co se nepovedlo, nebo jak? Souhlasím s Martinem: razantně upravit arty a ostatní stačí jen lehce vybalancovat.

    OdpovědětVymazat
  8. Marty meleš kraviny. Myslíš si snad že tanky jako E100 nebo prase jsou použitelný na pubu ? nebo v jakémkoli režimu ? Vím že ty hraješ jen skoro jen medka a nevadí mi to. A co si budeme nalhávat medka jsou OP. nabiješ "skill" ammo a neguješ skoro jakýkoliv pancíř.

    Dále píšeš že chcou z heavyn udělat blbuvzdorný tanky. Medka snad nejsou ? S HEATy a pene 300+ nepotřebuješ mířit, je v tom snad kousek skillu ? Ano nabít je vyžaduje nějakou mozkovou aktivitu, ale dál nic, jen střílíš a ono to prochází tak nějak samo. Ne, nejsem ubrečenec, taky moc rád zfarmim celé E100 HEATy ale co on může dělat ? Skoro se ani nemůže bránit...
    A celkově medka mají už v základu moc pene. Medka mají mít na APCR max. 250 a na goldu 270, víc nepřipadá v úvahu. Artyny fungují na SB skvěle, a na HT se rozmohla protistřepinovka (gůči přímím zásahem 400 max MingLee).

    Snížní dohledu u HT i MT je super, LT může drandit před frontovou liníí a dělat to k čemu je určen.

    A ty boje na blízko jsou taky super (jen přehnali to ztrácení pene se vzdáleností). jestli je tady problém s leopardem 1 myslím že bych ho vyřešil lehce. Přidat do hry nějaké přesné granáty co neztrácí pene se vzdáleností a jsou přesnější. Dále buffnout přesnost tankům hrajícím na vzdálenost a snížit pene + vyměnit ty granáty.

    Dále na SB byl vyřešen problém s "tankováním". Teď, když chceš tankovat, musí k tomu být hodně uzpůsobená situace. Na SB jsi se s Mausem prostě rozjel v diamantu a všechno co ti mohli udělat bylo trekovat nebo mířit (ano, bez "skill" amma :) ) Pokud tě něco více poškodilo byla to artyna za cca 300 + omráčení, které se dá zredukovat na nějakejch 7 sekund.

    Mě se na SB hrálo dobře. ty jsi tam nehrál a jen jsi něco viděl a slyšel. Kdyby jsi tam hrál, bral bych tenhle článek objektivněji. Vím že tě nevybrali, ale kdyby jsi chtěl, dostal by ses tam s pomocí káji.

    Ano, WoT je nesmírně těžké na balancování, a mají to na starost fakt trotli. ale public je momentálně s E100 a dalšími tanky nehratelnej.
    Myslím si že by bylo lepší vytvořit WoT 2.0 (SB)( uplně stejný jako WoT, a převést tam účet ) Ať si každej vybere co chce hrát, já bych šel na ten novej ...

    Jinak, pokud chceš tady něco psát na téma SB, zkus si ho nejdřív zahrát, nemyslím to zle, ale měl bys, přeci jen máš v té CZ/SK komunitě nějakej vliv :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. A ještě k HT. Ty si myslíš že by jsi nezničil dementa v HT ? I kdyby měl ten "OP" pancíř ? Musí vycházet rajčatům. Rajče v HT vydrží víc, ale ty jako zkušený hráč s ním nějakej strašnej problém mít nebudeš. Kdysi byli HR určeny nezkušeným hráčům, myslím že to byla zprávná cesta, on se tu hru postupně učil a nějakej základ z toho pochytil ( když naůhluju tank, tak víc dingá PogChamp OP OP ...) Teď si ho každej rozebere a kolikrát ani goldy nepotřebuje. Ht mají být do určité míry blbuvzdorné, od toho mají ten "pancíř".

    A co dělá rajče když neumí zahrát s normal tankem ? To je hádanka co ? Ale já znám odpověď, hraje housku. A nejlíp si je rozjede všechny. Tam potřebuje chápat jen to, že když klikne, udělá to BUM ...

    OdpovědětVymazat
  11. A ještě k HT. Ty si myslíš že by jsi nezničil dementa v HT ? I kdyby měl ten "OP" pancíř ? Musí vycházet rajčatům. Rajče v HT vydrží víc, ale ty jako zkušený hráč s ním nějakej strašnej problém mít nebudeš. Kdysi byli HR určeny nezkušeným hráčům, myslím že to byla zprávná cesta, on se tu hru postupně učil a nějakej základ z toho pochytil ( když naůhluju tank, tak víc dingá PogChamp OP OP ...) Teď si ho každej rozebere a kolikrát ani goldy nepotřebuje. Ht mají být do určité míry blbuvzdorné, od toho mají ten "pancíř".

    A co dělá rajče když neumí zahrát s normal tankem ? To je hádanka co ? Ale já znám odpověď, hraje housku. A nejlíp si je rozjede všechny. Tam potřebuje chápat jen to, že když klikne, udělá to BUM ...

    OdpovědětVymazat
  12. Tak se také dovolím přisypat trochu písečku na pískoviště.
    Problém téhle hry je, že už se hraje příliš dlouho. Díky tomu už prakticky jakékoli rajče (včetně mně) už dosáhlo na spoustu desítek s pětiskillovými posádkami. A když k tomu započtete, že to hrají tatíci (včetně mně), kteří nemají problém platit si prémiový účet, ve výsledku zjistíte, že tahle hra (minimálně EU Server) je prostě hyperinflatována (nevím jestli je to gramaticky správně). Nemám problém mít 20M kreditů na účtu, mít prémiové tanky a střílet FULL Gold (né, že bych to úplně tak dělal. Ta hra by mně nebavila, kdybych hrál jenom s "G". Ale když už není zbytí, tak je prostě použiju.) Prostě na to mám. Ve svém ranném stádiu, kdy hrály pětky spolu s desítkama (Díky C66 za retrovidea) takovéto problémy prostě nebyly. WG se jenom snaží přizpůsobit hru novým podmínkám. Je to prostě typický příklad Darvinovy Evoluce urychlené díky digitalizaci na maximum. Každým dnem do téhle hry přitéká obrovské množství kreditů od platících hráčů. Zisk WG za poslední rok je snad, co jsem někde četl, 500 miliónů dolarů. A ty kredity není v podstatě za co utratit. A tohle všechno se odráží ve hře a je třeba s tím něco robit. Nerf rozptylu, penetrace je tedy jenom snahou vystřílet více munice, a tím pádem utratit více kreditů, a tím pádem přimět další hráče platit si za prémiák.
    Klasický obchodní model. Co na tom vidíte špatného. A komu se to nelíbí, tak ať jde hrát něco jiného v ranném stádiu Evoluce. Dříve, či později ta jiná hra zase dosáhne svého vrcholu. Dokud WG bude schopno hru balancovat ekonomicky ve vztahu - platící rajče -, tak se nic jiného nedá čekat.
    Howg

    P.S.
    V žádném případě se tady nepokouším obhajovat WG a spol. Jenom se snažím subjektivně popsat model obecného hraní F2P her. Je to snaha o pragmatický pohled z pohledu vydavatele hry - nikoliv hráče. Ať se to někomu líbí, či ne.

    OdpovědětVymazat
  13. wg rieši čo je strašne jednoducho riešitelné žiadny sandbox to nespraví ale mm podla schopnosti hráčov určite áno pretože hry 15:1 za 5 minút sú nezaujímavé a je jedno v ktorom si teame to je podla mňa jediné riešenie hry zvíšenie rozptylu zníženie penetrácie nevyriešia nič pozrite na aw kde sú tanky naozaj s pancierom a kolko to hrá ludí?

    OdpovědětVymazat