úterý 5. července 2016

Jak si víc užívat hraní World of Tanks - pět tipů

Ahoj všichni,

Dneska zase trošku obecnější téma, který ale podle mě stojí za to rozebrat. Je to docela typická situace: Lidi přijdou na můj stream, vidí, že se mi nepovedla bitva a napíšou něco ve smyslu "hmm, tak to dneska ani nebudu zapínat, když vidím ty týmy". Nebudu vám lhát, tahle věta mě docela vytáčí. Jedná se totiž o mindset, kterej hrozně moc lidem zabraňuje si World of Tanks užívat. V následujících řádcích se vám pokusím trochu poradit a rozebrat, co byste sami pro sebe mohli udělat, aby vás tahle hra (která má, nebudeme si nic nalhávat, určitej faktor závislosti) bavila co nejvíc.



Bod první: XVM 

tohle už jsme asi zažili všichni
Pokud nejste fakt zkušenej hráč, kterej dokáže používat tenhle mod pro účel jemu určenej (rozuměj vědět, kdy být podle skillovýho složení vlastního a nepřátelskýho týmu agresivní) důrazně doporučuju tenhle mod nepoužívat. Co mě totiž dokáže vytočit je, když hned na začátku vidím spoluhráče, kteří s prominutím vyblejou do chatu něco ve smyslu "fuck this team, 17% chance, we lose, fuck this game". Šance na výhru v tomhle případě působí na morálku hodně hráčů až drasticky. Pokud jste na xvm zvyklí, zkuste si alespoň ty procenta nahoře vypnout. Pomůže vám to soustředit se víc na sebe a nenechat se ovlivňovat čísílkama, tak jak byste to udělali například při situaci na obrázku. Samozřejmě vím, že šance na výhru je většinou taky velmi reálný číslo, který se do výsledku bitvy promítne. Ale není důvod se stresovat ještě předtím, než bitva vůbec vypukne. A co už nepomáhá vůbec, je ventilovat tenhle neodpodstatněnej stres svým (i seberudějším) spolubojovníkům.

Bod druhý: Soustředit se na sebe 

Celej váš tým jede na jednu stranu mapy? Heavyny jedou na Himmelu na kopec? Všem se nám to stalo tisíckrát. Správný řešení situace ale není začít nadávat spoluhráčům do chatu. Je mi jasný, že to je frustrující, však vidíte na streamech, jak často to zažívám. Vy jste ale jen dílek skládačky a je potřeba si uvědomit, že vinit ze všeho váš tým vám lepší herní zážitek nepřinese. V takovým případě je nutný jet se zbytkem spoluhráčů, pushnout jednu stranu mapy a pak se třeba vrátit. A pokud se taková hra prohraje, může to častokrát být kvůli tomu, že váš tým se rozjede jako banda dementů, ale taky proto, že vy jste se tomu nepřizpůsobili. Na konci bitvy se vždycky nejdřív zamyslete, co jste vy sami mohli udělat líp a teprv potom přemýšlejte nad demencí spoluhráčů.


Bod třetí: Stanovte si rozumný cíle

Je fajn mít ve hře nějakou motivaci. Ať už to může být vexpení nějakýho tanku, nebo statistiky. Nezapomeňte ale, že pokud právě drandíte KV-1, neměla by vaše motivace mít rovnou IS-7. Nejlepší je, říct si něco ve smyslu "Do dvou týdnů bych rád měl ISko a na něm si udržel alespoň 1500 průměrnej damage". Jít prostě po troškách, protože tyhle ultimátní cíle sice mít můžete, ale na pátým tieru je ještě na desítky čas.

Bod čtvrtý: Statistiky a jak k nim přistupovat

Hrozně moc lidí dělá tu chybu, že se nechá statama naprosto ovládnout a nic víc, než rostoucí e-penis (čti WN8) už je při hraní nezajímá. To je cesta do pekel a jenom vám to hru znechutí. Je super sledovat svůj progress v dovednostech a jak se zlepšujete, ale zase jen do určitý míry. Rajče nemůže mít v hlavě, že chce být superunicum. Je nutný nejdřív naučit se základní mechaniky hry atd. A jakmile bude takovej hráč třeba zelenej, může zase přemýšlet nad dalším krokem. I já, jakožto superunicum mám pořád svoje cíle, a vidím, že se mám kam zlepšovat. Nesmíte se tím ale nechat ovládnout. Na druhou stranu, WN8 nebo jakýkoliv jiný statistiky (průměrná damage na bitvu například) jsou jedním z faktorů, díky kterým se budete ke hře zpátky vracet, což je důležitý.

Bod pátý: Když mi hra nejde, vypnu ji

Další oblíbený téma při chatu na streamech je, kolik už kdo dneska prohrál bitev a jakej má winrate. Někdy fakt nestačím valit bulvy, jak tvrdohlaví lidi jsou. Těžko říct, čemu věřit, ale když někdo říká, že ze 17 bitev vyhrál jedinou, ta otázka dost visí ve vzduchu: "Proč tu hru dávno nevypnul?!". Sám ze zkušenosti vím, že pokud se vám nedaří, je dobrý to prostě vypnout a vrátit se k tomu později. Ta hranice je individuální, pro mě to bývalo pět bitev v řadě. Pokud se mi ani jedna z nich nepovedla, hru jsem vypnul. Je dobrý si tohle pravidlo osvojit, protože vám pomůže zachovat si aspoň kousek toho mentálního zdraví.

Je mi jasný, že se toho určitě dá najít víc, tohle je jen takovej základní souhrn věcí, který jsou podle mě přínosný pro váš lepší zážitek ze hry. Jestli je budete nebo nebudete dodržovat už je jen na vás :)

marty

12 komentářů:

  1. Vystihl jsi to dokonale. Mě ta hra ještě nedávno strašně srala, pořád jsem kontroloval WN8, win rate a další píčoviny. Už mě to fakt sralo až přišel patch a řekl jsem si že zkusím hrát bez módů. A strašně to pomohlo, u tý hry jsem klidnější a neřeším žádnej winrate nebo WN8. Tohle můžu doporučit, jestli vás hra sere začněte hrát na vanille, svůj progres můžete sledovat zpětně na WoT-life. Nezáleží na WN8 ale hlavně jestli vás ta hra baví. Když ji budete hrát nasraní nebudete v bitvě k ničemu ...

    OdpovědětVymazat
  2. Ze začátku jsem čekal kompletně sarkastický článek, nakonec z toho vyšlo něco, co už sice znám, ale můžu se s tím ztotožnit, souhlasím se vším. Píšeš to hezky a smysluplně, asi ti ta škola fakt k něčemu byla. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Třeba já měl 7 proher v řadě(7.-8. tier) a nestačil jsem se divit,v každé bitvě jsem nasekal okolo 3k dmg a nejbližší zamnou měl vždycky tak 1k dmg a nenaděláš nic, prostě prohra a ať to potaháš sebevíc, tak XPčka nedostaneš protože prohra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomhle směru bych řekl, že to má o něco lépe vybalancováno Armored Warfare - XP jsou přidělována adekvátněji k výkonu jednotlivce než k výkonu týmu a výsledku bitvy.

      Vymazat
    2. Přesně, tam dostaneš raketu XP ikdyž prohraješ

      Vymazat
  4. souhlas,bohužel i já patřím mezi ty tvrdohlavé co i 7 prohře to zkouší znovu a znovu :/

    OdpovědětVymazat
  5. Všetky body si presne vystihol a hlavne štvrtý a piaty pre mňa ako určené

    OdpovědětVymazat
  6. No jo ale co dělat když to chceš hrát a ty prohry jsou pořád jedna za druhou,ať kempíš a nebo jsi agresivní? :/

    OdpovědětVymazat
  7. tak já teda hardcore 6% win chance nezažil, maximálně někde kolem deseti...ale jinak máš recht, já taky coby rajče jel zásadně na výhry a když se na to dívám zpětně, třeba jsem to zjoloval, udělal kulový, ale zajímalo mě, jestli už mám winrate nad 47% a tak...dneska si spíš jezdim co nejvíc nastřílet a i prohra, kde jsem nastřílel min víc než mé HP je pro mě výhra....

    OdpovědětVymazat
  8. ja uz dospel do stadia kdy random jezdim skoro pouze v cete, obvykle tier 9 a 10 nebo premiovy osmy s omezeným MM (type, FCM)... navic krome artyn a TDcek mam vsechny desitky a newni co expit. Takze ja jezdit SH a CW a vim, ze cokoliv podelame je to jen nasi vinou a ne ze mi MM opet da bandu .... do tymu :)

    OdpovědětVymazat
  9. Mě strašně vadí to, že celá ta hra je založena jen a jen na náhodě. Pravda, souhlasím s 25% RNG, ale nesouhlasím s tím, že budu hrát s dalšími 14 hráči, se kterými nemůžu ve většině případů taktně spolupracovat a vést hru k vítězství. Stejně tak to, jestli se mi povede dobrá bitva či nikoliv, je otázka jen a jen náhody nebo štěstí. A divím se, že mi to došlo tak pozdě.

    P.S. To e-penis (čti WN8) mě pobavilo. :D Hezky jsi to vymyslel. :D

    OdpovědětVymazat